مهمترین عامل و ابزار در انجام درست و دقیق فعالیتهای یک سازمان واحد حسابداری و مالی آن سازمان می باشد که لازمه آن نیز وجود یک سیستم مالی و حسابداری کارآمد می باشد.
سیستم حسابداری فراز با کاربری آسان و امکانات کامل و منحصر به فرد بستری مطمئن را فراهم نموده تا با صرف کمترین هزینه و زمان جهت ورود اطلاعات، بهترین گزارشات را از وضعیت مالی و حسابداری سازمانها در اختیار مدیران و حسابداران قرار دهد.
گزارشات تحلیلی و جامع سیستم حسابداری فراز امکان تحلیل وضعیت موجود برای تصمیم گیری های آتی سازمان ها را فراهم نموده است.
در این سیستم تمامی استانداردهای مالی و مالیاتی در نظر گرفته شده است و با تنظیمات مدیریتی و تعریف دسترسی های مورد نیاز امکان ثبت اطلاعات اشتباه و نادرست را از کاربران حتی غیر حرفه ای گرفته است که این امر موجب اطمینان از صحت اطلاعات و گزارشات می شود.
استفاده از این سیستم جامع در یک پکیج کامل به علت یکپارچه بودن از انجام عملیات های تکراری در مجموعه جلوگیری کرده و یکپارچه بودن اطلاعات را بین واحدها ودپارتمان های مختلف سازمان تضمین می نماید.
** برخی از مزایا و امکانات سیستم حسابداری فراز
- سرعت غیر قابل رقابت در زمان ثبت اسناد به علت طراحی منحصر به فرد اسناد حسابداری
- امکان تعریف کدینگ حسابداری در سطوح استاندارد آن ( سطح گروه حسابها،سطح کل،سطح معین و سطح تفصیلی ) و همچنین کدینگ در سطوح شناور و در دو سطح و کدینگ مراکز جذب در سه سطح موازی جهت تفکیک گزارشات نهایی و کدینگ رابط حسابها جهت تجمیع گزارشات کدهای مختلف
- استفاده از شرح کمکی برای کاهش زمان ثبت سند
- امکان کپی اسناد و سپس اصلاح آن ها
- امکان غیر فعال کردن اسناد جهت عدم نمایش در تراز آزمایشی
- امکان کنترل اسناد قبل از قطعی نمودن اسناد و امکان مرتب سازی اسناد به دفعات
- امکان دریافت گزارشات متنوع
- امکان جستجوی کلی بر اساس مبلغ ، متن ، محدوده تاریخ ، شماره سند بانکی ، و یا شماره پیگیری و ...
- امکان انتقال حسابها از یک کد به کد دیگر یا از یک مرکز به مرکز دیگر
- تهیه سند سود و زیان ، افتتاحیه و اختتامیه تنها با چند کلیک
- تجمیع اسناد و گرفتن گزارشات تجمیع شده دفتر روزنامه و دفتر کل و اسناد حسابداری تجمیع شده
